Sunday, 24 February 2013

Tips for Choosing a Diet Salad ( Tips Memilih Salad untuk Diet )

Many things are done in the tips shrink the stomach or Diet Tips. One of which is the inclusion of food menu such as salads. Salad was chosen as the diet because the material is made up of many types of vegetables and fruits. Vegetables and fruit in the salad has a lot of vitamins and minerals needed by the body, and of course since it contains almost no fat at all.



salad untuk diet
But there are things to consider in choosing a salad on the menu for the diet. Not all types of salads are good for the diet, especially of the material contained in the salad. Here are some tips for choosing a salad diet.


Expand the types of vegetables and fruits in a salad, this is because the content of any vegetable or fruit in different so to get a lot of benefits of vitamins and minerals are varied. The selection of vegetables and colored fruits such as carrots, broccoli, peppers good for salad vegetables variants. We can also add basil or parsley leaves to get a boost of flavor, also get the benefits of antioxidants contained in both these vegetables.

Do not use any sauces or dressings like mayonnaise. Because mayonnaise contains fat and protein are high enough so as not suitable for the diet. Choose a better dressing like kanoli oil or olive oil because it has no fat content and contains carotenoids are good for health.


Add to this salad with vegetable protein or low-fat animal protein. Proteins have important benefits for the body to burn the energy required for our activities. Selection of vegetable fats such as nuts, tofu, edamame and salmon fish or lean chicken meat as animal protein may be a good choice for protein diet.


When love with cheese, please add it in the salad menu. Use low-fat varieties of cheese in the salad menu can improve the taste and benefits of calcium in cheese is very good for bone health.


The selection of materials for the salad is very important to our diet program. In addition to a healthy diet because it contains a lot of vitamins and minerals, salad is also very good for a healthy diet that is being undertaken. Good luck.


Indonesian Versi

Banyak hal yang dilakukan dalam tips mengecilkan perut atau Tips Diet. Salah satunya adalah memasukkan menu makanan seperti Salad. Salad banyak dipilih sebagai menu makanan karena bahannya terdiri dari banyak jenis sayuran dan buah. Sayuran dan buah dalam salad memiliki banyak kandungan vitamin dan mineral yang dibutuhkan oleh tubuh, dan tentu saja karena kandungan lemak yang hampir tidak ada sama sekali.

Namun ada hal yang perlu diperhatikan dalam memilih salad dalam menu untuk diet. Tidak semua jenis salad baik untuk diet, terutama dari bahan yang terkandung didalam salad. Berikut beberapa tips memilih salad untuk diet.

Perbanyak jenis sayuran dan buah dalam salad, hal ini dikarenakan kandungan dalam setiap sayuran atau buah yang berbeda-beda sehingga untuk mendapatkan banyak manfaat vitamin dan mineral yang bervariatif. Pemilihan jenis sayuran dan buah yang berwarna seperti wortel, brokoli, paprika baik untuk varian sayuran salad. Kita juga dapat menambahkan daun basil atau daun peterseli untuk mendapatkan meningkatkan rasa, juga mendapatkan manfaat antioksidan yang terkandung pada kedua sayuran ini.

Jangan menggunakan saus atau dressing seperti mayones. Karena mayones memiliki kandungan lemak dan protein yang cukup tinggi sehingga tidak cocok untuk diet. Pilihlah dressing yang lebih baik seperti minyak kanoli atau minyak zaitun karena tidak memiliki kandungan lemak dan memiliki kandungan karotenoid yang baik untuk kesehatan tubuh.

Tambahkan pula salad dengan protein nabati atau protein hewani rendah lemak. Protein memiliki manfaat yang penting untuk tubuh untuk membakar energi yang dibutuhkan selama kita beraktifitas. Pemilihan lemak nabati seperti kacang-kacangan, tahu, edamame dan ikan salmon atau daging ayam tanpa lemak sebagai protein hewani dapat menjadi pilihan protein yang baik untuk diet.

Bila suka dengan keju, silahkan menambahkannya dalam menu saladnya. Gunakan jenis keju rendah lemak dalam menu salad dapat meningkatkan rasa dan manfaat kalsium dalam keju sangat baik untuk kesehatan tulang.

Pemilihan bahan untuk salad sangat penting untuk program diet kita. Selain sebagai menu makanan yang sehat karena banyak mengandung vitamin dan mineral, salad juga sangat baik untuk diet sehat yang sedang dijalani. Selamat mencoba.

Sumber

No comments:

Post a Comment