Monday, 25 February 2013

Fruit for Diet Menu ( Buah untuk Menu Diet )

There are many ways that made for a healthy diet or How to Shrink Stomach. one of which is by using a diet food fruit didaftarnya. The content of vitamins, minerals and fiber contained in fruits makes a lot of people who choose to be included in the diet menu. but if all the pieces can be used for diet menu?

buah untuk dietThere are some pieces that are suitable for use in the diet. The following are some fruit to the diet.


Bananas

 Banana is a fruit that many fibers that can make sense of satiety. Besides bananas handy fatherly boost your metabolism and can help the process of losing weight.

Apple

 In fiber and rich in nutrients that are very suitable for the banana diet. Besides bananas contain pectin and polyphenols in apple skin, especially on useful for reducing cholesterol and fat in the body.

Grapefruit

 Grapefruit grapes when interpreted means, but this is not the wine. When dlihat of looks like a grapefruit, but in contrast to grapefruit. Grapefruit has orange skin and red flesh keunguan.Dengan Eating this fruit will make full and most important is the substance contained in the grapefruit is very good for burning fat and stabilize blood sugar.

Dragon Fruit

 Dragon fruit is beneficial for digestion, reduces fat and lots of antioxidants needed by the body so it is good for the diet.


Kiwi fruit

 Kiwi fruit has fiber that are beneficial for the digestive system, so it is good to be used as a fruit in the diet.

Papaya fruit

 Papaya fruit can easily be found, the fruit is rich in fiber which is already very well known to be used as a fatherly fruit diet.Many fruits can be included in the diet. But for the true diet does not mean consumption of fruits or vegetables only. We still need another intake as carbohydrates, proteins, fats and others. And most importantly, healthy lifestyle and exercise are also very important to support the diet can be successful.

Indonesian Versi 

Ada banyak cara yang dilakukan untuk diet sehat atau Cara Mengecilkan Perut. salah satunya adalah dengan diet makanan yang menggunakan buah didaftarnya. Kandungan vitamin, mineral dan serat yang terkandung pada buah membuat banyak orang yang memilihnya untuk dimasukkan dalam menu dietnya. tapi apakah semua buah dapat digunakan untuk menu diet ?

Ada beberapa buah yang memang cocok untuk digunakan untuk menu diet. berikut ini beberapa buah untuk menu diet.


Buah Pisang
Pisang adalah buah yang banyak serat yang dapat membuat rasa kenyang. Selain itu buah pisang berguna unutk meningkatkan metabolisme tubuh dan dapat membantu proses menurunkan berat badan.

Apel
Kandungan serat dan nutrisi yang kaya pada pisang sangat cocok untuk diet. Selain itu pisang memiliki kandungan Pektin dan Polifenol pada buah apel terutama pada kulitnya berguna untuk mengurangi kolesterol dan lemak pada tubuh.

Grapefruit
Grapefruit bila diartikan berarti buah anggur, tapi ini bukan anggur. Bila dlihat dari bentuknya mirip jeruk bali, tapi berbeda dengan jeruk bali. Grapefruit memiliki kulit berwarna orange dan daging buah berwarna merah keunguan.Dengan Memakan buah ini akan membuat kenyang dan yang paling penting adalah zat yang terdapat dalam buah grapefruit sangat baik untuk pembakaran lemak dan menstabilkan gula darah.

Buah Naga
Buah naga bermanfaat untuk melancarkan pencernaan, mengurangi lemak dan banyak zat antioksidan yang di butuhkan oleh tubuh sehingga baik untuk menu diet.

Buah Kiwi
Buah kiwi mempunyai kandungan serat yang bermanfaat untuk melancarkan sistem pencernaan, sehingga sangat baik untuk dijadikan sebagai buah untuk diet.

Buah Pepaya
Buah pepaya dapat dengan mudah ditemui, buah yang sangat kaya akan serat ini sudah sangat terkenal untuk diginakan sebagai buah unutk menu diet.

Banyak buah yang dapat dimasukkan dalam menu diet. Namun untuk sejatinya diet bukan berarti konsumsi buah atau sayuran saja. Kita tetap memerlukan asupan lain seperti karbohidrat, protein, lemak dan lain-lain. Dan yang terpenting adalah menjalankan pola hidup sehat dan olahraga juga sangat penting untuk mendukung diet dapat berhasil.

Sumber

No comments:

Post a Comment